highaltitude.log.20111201

[00:00] <SpeedEvil> I mean - easily.
[00:00] <SpeedEvil> And cheaply
[00:00] <SpeedEvil> And portably.
[00:01] Action: SpeedEvil notes it's December.
[00:01] <daveake> I want a NASA-style countdown clock in front of the balloon. That'd look cool on the launch video :)
[00:01] <fsphil-laptop> ah so it is
[00:01] <daveake> Might have to keep holding the count though!
[00:01] <fsphil-laptop> "And T-minus 30 seconds and holding"
[00:01] <daveake> and holding
[00:01] <SpeedEvil> Imagination failure.
[00:01] <fsphil-laptop> it's amazing how long nasa can stretch out 30 seconds
[00:01] <SpeedEvil> Projector-clock inside the balloon.
[00:02] <SpeedEvil> The russians can stretch it out forever :)
[00:03] <daveake> I have to plagiarise this pic next time http://1.2.3.12/bmi/www.geardiary.com/wp-content/uploads/2008/05/buzz-lightyear-nasa.jpg
[00:03] <BrainDamage> array of fireworks in the ground that go off and dig a trench with the countdown digit
[00:03] Action: SpeedEvil tries to remember where he's seen 1.2.3.12 urls
[00:03] <daveake> Hmm ... t-mobile is messing up my pic links
[00:03] <SpeedEvil> ah - yes - that's it
[00:03] <daveake> I think it's compressing them
[00:04] <SpeedEvil> It rewrites all jpegs
[00:04] <daveake> Testing out my 3G access point for the chase car :)
[00:05] <Darkside> i just set up a big HF antenna
[00:05] <daveake> 3G antenna on the roof ---> USB 3G dongle --> 3G access point. Then everything else in the car connects to the AP via wifi
[00:06] <fsphil-laptop> HF internet!
[00:06] <daveake> Then we only have one big roaming bill for the France./Belgium part of the chase :p
[00:07] <fsphil-laptop> I've always wondered what an HF TV service would be like ;)
[00:07] <Darkside> http://i.imgur.com/LlQ1C.jpg
[00:07] gonzo_ (~gonzo_@host-2-99-33-142.as13285.net) left irc: Read error: Connection reset by peer
[00:08] <fsphil-laptop> radiosondes data mode is pretty harsh on the ear
[00:08] <Darkside> fsphil-laptop: try DFing them...
[00:08] <fsphil-laptop> that's huge
[00:08] <Darkside> fffff
[00:08] <fsphil-laptop> lol
[00:09] <fsphil-laptop> that's some view
[00:09] <Darkside> uhh
[00:09] <Darkside> lemme upload a pic pointing in the other direction
[00:09] Action: fsphil-laptop waits for the pic of a scrapheap
[00:09] <NigeyS> look phil its a huuuuuuuuuuuge tree :p
[00:09] <daveake> lol
[00:10] <fsphil-laptop> I like trees, contrary to popular belief :p
[00:10] <NigeyS> yeah right :p
[00:10] <daveake> They like you too
[00:10] <fsphil-laptop> I was watching them put up the christmas tree in the town centre earlier in the week, and I couldn't help but think "I could probably land in that"
[00:10] <NigeyS> lmao
[00:10] <daveake> lol
[00:12] <Darkside> fsphil-laptop: http://i.imgur.com/C7whH.jpg
[00:12] <Darkside> taken from the same location as the other photo
[00:12] spacekitteh (~TraumaPon@124-171-224-24.dyn.iinet.net.au) joined #highaltitude.
[00:12] <Darkside> turned about 120 degrees to the left
[00:13] <NigeyS> fuuuuuuuu Darkside ! :p
[00:13] <NigeyS> i'm moving there!
[00:13] <Darkside> :P
[00:13] <fsphil-laptop> according to this the met office use hydrogen: http://www.bbc.co.uk/bristol/content/weather/2003/04/08/radiosonde.shtml
[00:13] <NigeyS> any big spiders or kangaroos ?
[00:13] <Darkside> there's nowhere else like it!
[00:13] <Darkside> NigeyS: spiders yes
[00:13] <Darkside> kangaroos, not so much in tasmania
[00:13] <fsphil-laptop> !!!
[00:13] <NigeyS> oh ffs i dont like spiders!!
[00:13] <fsphil-laptop> ah man
[00:13] <fsphil-laptop> spiders
[00:14] <fsphil-laptop> it's almost worth it
[00:14] <Darkside> i'm climbing that mountain on sunday
[00:14] <fsphil-laptop> the white one? :)
[00:14] <Darkside> lol
[00:14] <Darkside> no, the big one
[00:14] <fsphil-laptop> actually that big one looks like it's computer generated
[00:15] <NigeyS> The Artillery at Larkhill use the wind data to help improve the accuracy of their shells during firing exercises on Salisbury Plain
[00:15] <NigeyS> haha
[00:15] <NigeyS> a nice use of a hab :|
[00:15] <fsphil-laptop> as an added bonus the balloon also explodes on impact
[00:15] <NigeyS> lol
[00:16] <fsphil-laptop> so they use hydrogen -- and no warning sign dangling from it
[00:16] <fsphil-laptop> and a pink balloon, Upu will be pleased
[00:16] <NigeyS> hah
[00:16] <NigeyS> hydrogen, and they use the data to launch huge artillery shells, thats really cool!
[00:16] <fsphil-laptop> love the face protection -- looks like a towel
[00:17] daveake (~daveake@178.99.45.44) left irc: Quit: ~ Trillian Astra - www.trillian.im ~
[00:17] <NigeyS> lol
[00:19] <staylo> bah, large balloons are not as dangerous as people thought in the 60s.. http://www.youtube.com/watch?v=ptJJAPL5vGA
[00:20] Dan-K2VOL (~Dan-K2VOL@69.64.6.70) joined #highaltitude.
[00:20] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) left irc: Read error: Connection reset by peer
[00:22] <NigeyS> hey Dan
[00:23] <fsphil-laptop> haha
[00:24] <fsphil-laptop> 00:24 and I'm not finished homework
[00:24] <natrium42> sup guys?
[00:24] <NigeyS> :o shocking phil
[00:24] <natrium42> fsphil-laptop == P-Dub?
[00:24] <NigeyS> omgs its naaaaaaaaaatrium!
[00:25] <natrium42> hey nigeyster
[00:25] <natrium42> i heard you launched
[00:25] <NigeyS> haha andlanded again real soon after :p
[00:26] <fsphil-laptop> record breaking flight
[00:26] <natrium42> :D
[00:26] <NigeyS> oh yeah, lowest altitude ever lol
[00:26] Action: fsphil-laptop == lazy *looks over at desktop PC at the other side of the room* meh
[00:26] <NigeyS> i know the pico flights are unpredictable, but that just took the p*ss lol
[00:26] <Dan-K2VOL> hey natrium42
[00:26] <natrium42> you dan
[00:26] <natrium42> *yo
[00:26] Action: natrium42 quit apple
[00:26] <fsphil-laptop> me tarzan
[00:26] <NigeyS> it's all dans fault anyway ;)
[00:27] <natrium42> fsphil-laptop: :P
[00:27] <fsphil-laptop> you freed yourself from apple?
[00:27] <fsphil-laptop> did they make you do unspeakable things?
[00:27] <NigeyS> he prefers rasberry pi? :p
[00:28] <fsphil-laptop> I imagine that the apple offices are really bright, with too much lens flare
[00:28] <natrium42> no, i just realized that i have been neglecting you guys too much lately
[00:28] <natrium42> well, now i can spend much more time with you!
[00:28] <natrium42> <3
[00:28] <NigeyS> yey! group hug! <3
[00:28] Action: fsphil-laptop steps away
[00:28] <NigeyS> lol
[00:28] <natrium42> in a non-gay way
[00:28] <natrium42> like a viking!
[00:28] <fsphil-laptop> arrr!
[00:28] <NigeyS> a MAN hug!
[00:29] <Lunar_Lander> xD
[00:29] <Lunar_Lander> btw
[00:29] <Lunar_Lander> today I walked downstairs
[00:30] <Lunar_Lander> two envelopes and two big mail boxes!
[00:30] <fsphil-laptop> you walked downstairs?
[00:30] <Lunar_Lander> Andru Donalds CD, Avril Lavinge CD, 2 Logitech Keyboards, Logitech Mouse, IBM A50 ThinkCentre
[00:31] <Lunar_Lander> my room is on the first floor and I wanted to go into the kitchen this morning
[00:31] <fsphil-laptop> as you do
[00:31] <SpeedEvil> Oh!
[00:31] <natrium42> too much info :(
[00:31] <Lunar_Lander> but the mail already had come and I was surprised
[00:31] <NigeyS> fsphil-laptop, maybe he normally runs?
[00:31] Action: SpeedEvil remembers to put a bid in for the keyboard on ebay.
[00:31] <fsphil-laptop> I'm typing into the keyboard right now
[00:31] <SpeedEvil> Stupid makers stopping making nice stuff.
[00:33] <fsphil-laptop> I need a keyboard that types for me, makes up stuff
[00:33] <Lunar_Lander> xD
[00:33] <Lunar_Lander> SpeedEvil: do you mean Lenovo?
[00:33] <Lunar_Lander> yea no IBM PCs anymore :(
[00:34] Action: fsphil-laptop hugs his IBM thinkpad
[00:34] <NigeyS> well that was fun, it took 6 minutes for a 3v3 regulator to burn out when i reversed the polarity
[00:34] <Lunar_Lander> XD
[00:34] <fsphil-laptop> you didn't notice the smoke at 1 minute in?
[00:34] <natrium42> Lunar_Lander: aren't you required to wear a tie to use one?
[00:34] <NigeyS> yeah, i was bored so thought id leave it and see what happened.....
[00:34] <fsphil-laptop> lol
[00:34] <Lunar_Lander> xD!
[00:34] <NigeyS> natrium42, lol !
[00:34] <Lunar_Lander> the insurance guy has a ThinkPad
[00:34] <Lunar_Lander> he doesn't wear ties
[00:35] <fsphil-laptop> I have an old British Gas 486 laptop -- the thing is built like a tank
[00:35] <SpeedEvil> Lunar_Lander: yes
[00:35] <NigeyS> hey those old laptops could take a serious beating!
[00:35] <natrium42> oh yeah? well i run a Z3
[00:35] <SpeedEvil> Lunar_Lander: I'm still majorly pissed off that there are no 4:3 laptops I can upgrade to.
[00:35] <Lunar_Lander> yea
[00:36] <Lunar_Lander> his ThinkPad also has a chipcard reader IIRC
[00:36] <fsphil-laptop> SpeedEvil, that's the main reason I won't upgrade
[00:36] <SpeedEvil> (not strictly true, I can go from 32->64 bit, and that'd get me a gig more RAM in a similar form factor)
[00:36] <SpeedEvil> But meaningfully...
[00:36] <Lunar_Lander> I mean he sat in the kitchen and put a chipcard into the ThinkPad
[00:36] <fsphil-laptop> my new laptop must be a 4:3 matte screen
[00:36] <SpeedEvil> I'm actually considering something silly.
[00:36] <fsphil-laptop> not glossy -- I want to see the screen, not me!
[00:36] <SpeedEvil> I have a couple of toshiba 3110CTs.
[00:36] <natrium42> fsphil-laptop: get a macbook pro 17" with matte screen :P
[00:36] <SpeedEvil> These are nice laptops - though PII/300
[00:37] <SpeedEvil> If I was to find a suitable ARM board, they are _just_ the right size to take a ipad screen.
[00:37] <fsphil-laptop> nah natrium42, I like my right click too much ;)
[00:37] <NigeyS> haha!!
[00:37] <fsphil-laptop> also the " key is on the 2 on every single keyboard here, except apples
[00:37] <natrium42> you can use a normal mouse
[00:37] <fsphil-laptop> they swapped the " and @
[00:37] <natrium42> i use a logitech
[00:38] <Lunar_Lander> yea
[00:38] <natrium42> wtf?
[00:38] <fsphil-laptop> means carrying an extra mouse -- when out and about it's annoying
[00:38] <natrium42> ' and " should be on one key
[00:38] <Lunar_Lander> btw the greatest ever is that sentence from the IBM Manual from 1925
[00:38] <fsphil-laptop> this thinkpad has both the tracker pad and the little nipple mouse
[00:38] Action: natrium42 can't stand touch pads anyway
[00:38] <Lunar_Lander> "The parts should fit back together without difficulty. By no means use a hammer."
[00:39] <NigeyS> Lunar_Lander, im concerned that you have in you're memory an ibm manual from 1925 :|
[00:39] <SpeedEvil> Lunar_Lander: I was amused to find in the x60s laptop service manual cautionary language that referred to rotary converters!
[00:39] <fsphil-laptop> lol
[00:39] <Lunar_Lander> xD
[00:40] <fsphil-laptop> computers can often be improved with proper use of a hammer
[00:40] <Lunar_Lander> so that ThinkCentre here even has a 3.5" floppy drive!
[00:40] <natrium42> Lunar_Lander: what if you're a professional russian?
[00:40] <Lunar_Lander> xD!
[00:40] <NigeyS> hell yeah, hammer and a well placed chizzel!
[00:40] <Lunar_Lander> :P how do you mean natrium42?
[00:40] Action: fsphil-laptop is an amateur russian
[00:40] <fsphil-laptop> I'm not very good at it either
[00:40] <Lunar_Lander> ah
[00:40] <Lunar_Lander> now I know what you mean
[00:40] <Lunar_Lander> don't know
[00:41] <Lunar_Lander> I think russian microelectronics can also be destroyed with a hammer
[00:41] <NigeyS> phil.. lead pipe m8, hammers are to professional :P
[00:41] <fsphil-laptop> Lunar_Lander, I think they call can to be honest
[00:41] <fsphil-laptop> can*
[00:41] <fsphil-laptop> not sure where the word "call" came from there
[00:41] <Lunar_Lander> xD
[00:41] <NigeyS> they can can ?
[00:41] <fsphil-laptop> yay, my keyboard is typing for me!
[00:41] Action: NigeyS does the can can
[00:41] <fsphil-laptop> I got my wish lol
[00:42] <fsphil-laptop> now, keyboard, do my homework
[00:42] <Lunar_Lander> is a Laser mouse any better than LED one?
[00:42] <NigeyS> that's just not going to happen!
[00:43] <NigeyS> is a blonde better than a brunette?
[00:43] <Lunar_Lander> XD
[00:43] <SpeedEvil> Laser mouse can have higher resolution and contrast
[00:43] <Lunar_Lander> so, I hope tomorrow I'll get that Acer screen I bought at ebay for 20 euros
[00:43] <Lunar_Lander> and then I can start this ThinkCentre
[00:43] <Lunar_Lander> yea
[00:43] <NigeyS> SpeedEvil, i got a great new gaming mouse, 6000dpi!
[00:44] <SpeedEvil> I use a trackpoint on my keyboard for everything.
[00:44] <SpeedEvil> It's handy under the covers.
[00:44] <Lunar_Lander> btw did you know that there is a german word used by laser printer users?
[00:44] <Lunar_Lander> (German laser printer users)
[00:44] <NigeyS> ahh trackpoints :D
[00:44] <Lunar_Lander> that word is "Tintenpisser"
[00:44] <Lunar_Lander> xD
[00:44] <Lunar_Lander> ink pisser in english then
[00:44] <natrium42> konkret
[00:45] <Lunar_Lander> obviously directed against inkjet printers
[00:45] <fsphil-laptop> printers are evil
[00:45] <Lunar_Lander> yeah
[00:45] <NigeyS> have you had a bad experience phil?
[00:45] <fsphil-laptop> someone today asked one of our office guys "sorry I don't have email, can you accept a fax?"
[00:46] <Lunar_Lander> my Canon once started to make sounds and often stopped every second page with "unknown error" and then I opened it up, removed the printing head and found a ball of dust and hairs!
[00:46] <fsphil-laptop> apparently one of our customers still lives in the 1980s
[00:46] <Lunar_Lander> (but that was after some 3000 pages or so)
[00:46] <NigeyS> lol
[00:46] <SpeedEvil> fsphil-laptop: Along with our governemnt.
[00:46] <natrium42> Lunar_Lander: http://www.inquisitr.com/wp-content/2011/05/professional-russian.jpg
[00:46] <NigeyS> god i havent seen a fax machine in years :|
[00:46] <fsphil-laptop> NigeyS, many bad experiences
[00:46] <Lunar_Lander> xD natrium42
[00:46] <fsphil-laptop> I wish I hadn't seen one in years
[00:46] <NigeyS> lol
[00:46] <SpeedEvil> fsphil-laptop: Though I was quite surprised to find that my local council will respond to email quite readily.
[00:46] <fsphil-laptop> we have two -- people keep using them
[00:46] <SpeedEvil> DWP - well - no.
[00:46] <Lunar_Lander> I know one fsphil-laptop
[00:47] <SpeedEvil> Meh.
[00:47] <NigeyS> phil, slap them with the "welcome to the 21st century" stick ?
[00:47] <Lunar_Lander> there was an office which got a new printer and the salesman recommended a larger model
[00:47] <SpeedEvil> I just remembered.
[00:47] <SpeedEvil> I have to put my bin out again today.
[00:47] <Lunar_Lander> and then the IT guy got the complaint that the printer takes ages to start
[00:47] <SpeedEvil> And it's _pouring_ down with a gale.
[00:47] <fsphil-laptop> it's quite windy here too
[00:47] <Lunar_Lander> so he went there and there was that HUGE box
[00:47] <SpeedEvil> As they diddn't collect bin today as on strike.
[00:47] <NigeyS> bloody awful here, but i remembered to put them out about 8pm, go me! :D
[00:47] <Lunar_Lander> it came out that this thing needed 2 minutes to wake up
[00:48] <Lunar_Lander> and then it could print 8 pages a SECOND
[00:48] <SpeedEvil> haha
[00:48] <fsphil-laptop> nice
[00:48] <SpeedEvil> But if you only print 3 pages...
[00:48] <Lunar_Lander> but the printing jobs usually were about 1 to 10 pages
[00:48] <Lunar_Lander> yeah
[00:48] <Lunar_Lander> shit salesman
[00:48] <fsphil-laptop> good salesman .. sold them a printer they didn't need
[00:48] <Lunar_Lander> XD
[00:49] <NigeyS> hell yeah, he's good at his job :p
[00:49] <fsphil-laptop> he's probably get a job here lol
[00:49] <fsphil-laptop> he'd
[00:49] <fsphil-laptop> aarg, the dog has started barking
[00:49] <Lunar_Lander> XD the other one was about a printer network
[00:49] <fsphil-laptop> I insist that all our new printers have ethernet ports
[00:49] <Lunar_Lander> the office house had printers everywhere and the printing interface also had fax options
[00:49] <fsphil-laptop> makes it a lot easier to move them
[00:49] <Lunar_Lander> so, one printer started to print
[00:49] <Lunar_Lander> and print
[00:50] <NigeyS> nah phil you want some wireless printers really :P
[00:50] <Lunar_Lander> and then the paper was out and the magazine was refilled
[00:50] <Lunar_Lander> and the guy noticed that it was putting out the same text on all the sheets
[00:50] <natrium42> scumbag printer
[00:50] <Lunar_Lander> so what did happen?
[00:50] <natrium42> prints when you don't want to
[00:50] <natrium42> strikes when you do
[00:50] <SpeedEvil> misconfigured printer driver?
[00:50] <fsphil-laptop> NigeyS, 2.4ghz here is like having a mucky wet Labrador with a weak bladder sitting on your knee
[00:50] <Lunar_Lander> someone wanted to send a fax to 40372
[00:51] <SpeedEvil> Aha.
[00:51] <Lunar_Lander> but instead of fax, he selected printout by error
[00:51] <SpeedEvil> That's a lot of paper.
[00:51] <Lunar_Lander> yeah
[00:52] <Lunar_Lander> the IT guy posting this later said that he doesn't get why the printing interface even allowed for so many copies
[00:52] <SpeedEvil> Well...
[00:52] <SpeedEvil> With the new pritner, it's only an hour.
[00:52] <fsphil-laptop> lol
[00:53] <SpeedEvil> And that may be a reasonable print-job in some cases.
[00:53] <fsphil-laptop> we still have a dot matrix printer, the accounts department people like it
[00:53] <fsphil-laptop> it's evil too
[00:53] <SpeedEvil> I'm depressed by my printer.
[00:53] <NigeyS> lol phil
[00:53] <SpeedEvil> In principle it has linux drivers.
[00:54] <SpeedEvil> But - dependancy hell.
[00:54] <NigeyS> anyway bed time.. gn all :-)
[00:54] <fsphil-laptop> ironically it has "quiet" in the model name
[00:54] <SpeedEvil> I'm currently printing to jpeg, putting it on a SD, and inserting it into the printer.
[00:54] <fsphil-laptop> nights NigeyS!
[00:54] NigeyS (~nigel@cpc5-cdif13-2-0-cust232.5-1.cable.virginmedia.com) left irc: Remote host closed the connection
[00:54] <SpeedEvil> Night nigeys
[00:55] <SpeedEvil> I should fix it - but - it takes me about a minute to do, and I need to walk over to the printer anyway, and it'd likely take several hours of fighting to get it working.
[01:06] <fsphil-laptop> homework done, bed time. night all!
[01:06] <fsphil-laptop> (done badly probably ;)
[01:06] <fsphil-laptop> I was never good at homework
[01:06] <fsphil-laptop> always thought it was a cruel idea
[01:07] <SpeedEvil> Good luck.
[01:07] <fsphil-laptop> if they don't learn in the class room, they're definitely not going to learn at home
[01:08] <fsphil-laptop> and if they did learn it, the homework is pointless
[01:08] <fsphil-laptop> anyway, that's my first rant for December :)
[01:08] <SpeedEvil> :)
[01:09] <Lunar_Lander> xD
[01:09] <fsphil-laptop> better see what this dog is barking about
[01:09] <natrium42> i am still in november
[01:09] <fsphil-laptop> it's 1am, he'll probably wake the neighbours
[01:09] <fsphil-laptop> time travel!
[01:09] <natrium42> :O
[01:09] <fsphil-laptop> well I can say the future is cold and windy
[01:09] <natrium42> carcrap
[01:10] <natrium42> wtf, keyboard fail
[01:10] <natrium42> i didn't mean to type nissan cube
[01:13] Upu (~Upu@ubn.upuaut.net) left irc: Ping timeout: 244 seconds
[01:17] fsphil-laptop (~phil@2001:8b0:34:1:219:d2ff:fe09:a6b9) left irc: Quit: I'm doing science and I'm still alive!
[01:17] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) left irc: Quit: Leaving
[01:19] Upu (~Upu@ubn.upuaut.net) joined #highaltitude.
[01:19] Jessica_Lily (~textual@cpc2-with5-2-0-cust341.1-4.cable.virginmedia.com) left irc: Quit: Computer has gone to sleep.
[01:31] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) joined #highaltitude.
[01:32] Lunar_Lander (kevingd@p54883532.dip.t-dialin.net) left #highaltitude.
[01:35] Paradoxial (~Paradoxia@pool-108-28-22-94.washdc.fios.verizon.net) joined #highaltitude.
[01:40] juxta (~juxta@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) joined #highaltitude.
[01:41] plate (~rrr@c-75-69-148-240.hsd1.ma.comcast.net) joined #highaltitude.
[01:46] wolfspraul (~wolfsprau@221.217.223.183) joined #highaltitude.
[02:15] juxta (~juxta@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) left irc: Ping timeout: 260 seconds
[02:27] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) joined #highaltitude.
[03:00] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) left irc: Ping timeout: 245 seconds
[03:01] Dan-K2VOL (~Dan-K2VOL@69.64.6.70) left irc: Quit: Leaving.
[03:27] Jasperw (~jasperw@2001:470:1f08:1caf::2) left irc: Quit: Leaving.
[03:42] wolfspraul (~wolfsprau@221.217.223.183) left irc: Quit: Lost terminal
[04:01] juxta (~Terry@ppp101-51.static.internode.on.net) joined #highaltitude.
[04:05] juxta (~Terry@ppp101-51.static.internode.on.net) left irc: Ping timeout: 260 seconds
[04:14] plate (~rrr@c-75-69-148-240.hsd1.ma.comcast.net) left irc: Ping timeout: 260 seconds
[04:31] plate (~rrr@50.12.174.31) joined #highaltitude.
[04:46] joph (~joph@pD95E77B8.dip.t-dialin.net) left irc: Ping timeout: 240 seconds
[04:47] joph (~joph@pD95E7597.dip.t-dialin.net) joined #highaltitude.
[05:11] Nick change: plate -> g-bro
[05:13] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) left irc: Ping timeout: 244 seconds
[05:25] wolfspraul (~wolfsprau@221.220.184.78) joined #highaltitude.
[05:33] Paradoxial (~Paradoxia@pool-108-28-22-94.washdc.fios.verizon.net) left irc: Quit: :
[05:59] Dan-K2VOL (~Dan-K2VOL@96-28-234-61.dhcp.insightbb.com) joined #highaltitude.
[06:04] DrLuke (~Im@p5B15DDBF.dip.t-dialin.net) left irc: Ping timeout: 252 seconds
[06:08] wolfspraul (~wolfsprau@221.220.184.78) left irc: Quit: leaving
[06:10] DrLuke (~Im@p5B15EF81.dip.t-dialin.net) joined #highaltitude.
[06:55] juxta (~juxta@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) joined #highaltitude.
[06:55] Dan-K2VOL (~Dan-K2VOL@96-28-234-61.dhcp.insightbb.com) left irc: Quit: Leaving.
[07:03] DrLuke (~Im@p5B15EF81.dip.t-dialin.net) left irc: Ping timeout: 252 seconds
[07:07] DrLuke (~Im@p5B15C202.dip.t-dialin.net) joined #highaltitude.
[07:11] Gillerire (~Jamie@182-239-130-68.ip.adam.com.au) joined #highaltitude.
[07:23] <earthshine> Morning
[07:25] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) joined #highaltitude.
[07:27] number10 (d42c14ce@gateway/web/freenode/ip.212.44.20.206) joined #highaltitude.
[07:34] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) left irc: Ping timeout: 258 seconds
[07:38] gonzo_ (~gonzo_@host-2-99-33-142.as13285.net) joined #highaltitude.
[07:42] jusis808 (~jusis707@94.140.127.5) left irc: Ping timeout: 240 seconds
[07:42] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) joined #highaltitude.
[07:46] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) left irc: Client Quit
[07:46] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) joined #highaltitude.
[07:46] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) left irc: Client Quit
[07:46] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) joined #highaltitude.
[08:29] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) left irc:
[08:30] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) joined #highaltitude.
[08:31] <costyn_> hello
[08:31] Nick change: costyn_ -> costyn
[08:38] daveake (d51f0b5d@gateway/web/freenode/ip.213.31.11.93) joined #highaltitude.
[08:47] wolfspraul (~wolfsprau@221.217.223.183) joined #highaltitude.
[08:49] Laurenceb_ (~Laurence@host86-174-22-129.range86-174.btcentralplus.com) joined #highaltitude.
[08:50] wolfspraul (~wolfsprau@221.217.223.183) left irc: Client Quit
[08:50] wolfspraul (~wolfsprau@221.217.223.183) joined #highaltitude.
[08:58] WillDuckworth (c2498332@gateway/web/freenode/ip.194.73.131.50) joined #highaltitude.
[09:03] Laurenceb_ (~Laurence@host86-174-22-129.range86-174.btcentralplus.com) left irc: Ping timeout: 248 seconds
[09:04] MoALTz__ (~no@host-92-8-152-165.as43234.net) joined #highaltitude.
[09:07] MoALTz_ (~no@host-92-8-227-164.as43234.net) left irc: Ping timeout: 240 seconds
[09:09] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) joined #highaltitude.
[09:16] wolfspraul (~wolfsprau@221.217.223.183) left irc: Quit: Lost terminal
[09:17] juxta_ (~Terry@106.71.57.112) joined #highaltitude.
[09:21] mikewintermute (~mikewinte@188-223-213-21.zone14.bethere.co.uk) joined #highaltitude.
[09:24] <fsphil> morning all
[09:25] <Darkside> evening
[09:29] <SpeedEvil> hdy
[09:32] daveake (d51f0b5d@gateway/web/freenode/ip.213.31.11.93) left irc: Ping timeout: 265 seconds
[09:37] juxta_ (~Terry@106.71.57.112) left irc: Ping timeout: 252 seconds
[09:53] MoALTz__ (~no@host-92-8-152-165.as43234.net) left irc: Quit: Leaving
[10:01] MoALTz (~no@host-92-18-28-146.as13285.net) joined #highaltitude.
[10:01] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) left irc: Ping timeout: 248 seconds
[10:12] andrew_apex (~chatzilla@188-220-169-100.zone11.bethere.co.uk) joined #highaltitude.
[10:13] <griffonbot> Received email: "Re: [UKHAS] Formalisation of UKHAS"
[10:23] Jessica_Lily (~textual@cpc2-with5-2-0-cust341.1-4.cable.virginmedia.com) joined #highaltitude.
[10:24] MoALTz (~no@host-92-18-28-146.as13285.net) left irc: Ping timeout: 255 seconds
[10:46] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) joined #highaltitude.
[10:48] andrew_apex (~chatzilla@188-220-169-100.zone11.bethere.co.uk) left irc: Quit: ChatZilla 0.9.87 [Firefox 3.6.24/20111103063747]
[10:59] GW8RAK (~chatzilla@host109-155-65-103.range109-155.btcentralplus.com) joined #highaltitude.
[11:05] <GW8RAK> Morning all.
[11:05] <GW8RAK> Never considered this before, but fldigi can be edited to what we want.
[11:05] <GW8RAK> How difficult would it be to produce a cut down version only showing options which the user wanted?
[11:06] <GW8RAK> i.e. showing just one mode and only the options necessary for that mode?
[11:10] <Darkside> hey GW8RAK
[11:10] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) joined #highaltitude.
[11:10] <GW8RAK> Hi Darkside
[11:11] <Darkside> you near a HF transmitter?
[11:11] <Darkside> i'm in a good low noise site
[11:11] <GW8RAK> 'fraid not. At work :(
[11:11] <Darkside> ahh ok
[11:12] <GW8RAK> Will be seeing a guy at the weekend who got to your part of the world on just 5W SSB
[11:14] <GW8RAK> He swears that operating on the beach is the way to work DX
[11:14] <Darkside> heh
[11:22] daveake (d51f0b5d@gateway/web/freenode/ip.213.31.11.93) joined #highaltitude.
[11:48] <jusis808> is there any android phone app, that will do non-stop filming? native will stop after 45 min.
[11:58] wolfspraul (~wolfsprau@221.220.184.78) joined #highaltitude.
[12:01] LazyLeopard (~irc-clien@chocky.demon.co.uk) joined #highaltitude.
[12:01] <SamSilver> jusis808: is there still mem leaft after 45mins?
[12:02] <SamSilver> memory
[12:04] <SpeedEvil> Even at DVD quality, 45 min is only 3g
[12:04] <SpeedEvil> err
[12:04] <SpeedEvil> whatever
[12:04] Action: SpeedEvil is not up to higher maths today.
[12:05] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) left irc: Ping timeout: 245 seconds
[12:05] jusis808 (~jusis707@94.140.127.5) joined #highaltitude.
[12:15] jusis808 (~jusis707@94.140.127.5) left irc: Ping timeout: 244 seconds
[12:15] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) joined #highaltitude.
[12:33] number10 (d42c14ce@gateway/web/freenode/ip.212.44.20.206) left irc: Ping timeout: 265 seconds
[12:36] Jessica_Lily (~textual@cpc2-with5-2-0-cust341.1-4.cable.virginmedia.com) left irc: Quit: Computer has gone to sleep.
[12:39] Jessica_Lily (~textual@cpc2-with5-2-0-cust341.1-4.cable.virginmedia.com) joined #highaltitude.
[12:43] Dutch-Mill (3e8c8948@gateway/web/freenode/ip.62.140.137.72) joined #highaltitude.
[12:48] Dutch-Mill (3e8c8948@gateway/web/freenode/ip.62.140.137.72) left irc: Ping timeout: 265 seconds
[12:55] UpuWork (~Upu@smtp.nevis.co.uk) left irc: Ping timeout: 252 seconds
[12:56] UpuWork (~Upu@smtp.nevis.co.uk) joined #highaltitude.
[13:04] <griffonbot> Received email: Howard Smith "Re: [UKHAS] Formalisation of UKHAS"
[13:07] <griffonbot> Received email: Howard Smith "[UKHAS] Outreach from Pachube"
[13:20] jusis808 (~jusis707@159.148.10.175) left irc: Ping timeout: 245 seconds
[13:20] jusis808 (~jusis707@94.140.127.5) joined #highaltitude.
[13:25] jusis808 (~jusis707@94.140.127.5) left irc: Ping timeout: 240 seconds
[13:35] Gillerire (~Jamie@182-239-130-68.ip.adam.com.au) left irc: Quit: Quit
[13:38] <griffonbot> Received email: Russ Garrett "Re: [UKHAS] Formalisation of UKHAS"
[13:42] number10 (d42c14ce@gateway/web/freenode/ip.212.44.20.206) joined #highaltitude.
[13:44] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) left irc: Ping timeout: 248 seconds
[13:46] mikewintermute (~mikewinte@188-223-213-21.zone14.bethere.co.uk) left irc: Quit: mikewintermute
[13:48] juxta_ (~Terry@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) joined #highaltitude.
[13:53] <fsphil> mm.. we just had a nice turkey dinner at work :)
[13:58] <daveake> gobble
[13:59] GW8RAK (~chatzilla@host109-155-65-103.range109-155.btcentralplus.com) left irc: Quit: ChatZilla 0.9.87 [Firefox 8.0/20111104165243]
[14:00] <hibby> sweet
[14:01] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) joined #highaltitude.
[14:07] Dan-K2VOL (~Adium@74-143-44-42.static.insightbb.com) joined #highaltitude.
[14:11] <daveake> fsphil Any more thoughts on your launch plans for the weekend?
[14:12] <costyn> daveake: lunch or launch? :P
[14:14] Action: hibby is bitshifting all day
[14:15] <BrainDamage> bitchsifting?
[14:16] <SpeedEvil> Is that online dating?
[14:17] <griffonbot> Received email: Howard Smith "Re: [UKHAS] Formalisation of UKHAS"
[14:25] <Dan-K2VOL> griffonbot is back!
[14:25] <Dan-K2VOL> how my tweets have missed thee griffonbot
[14:25] <fsphil> daveake, iffy at the moment
[14:25] <daveake> mmmLunxh
[14:25] <fsphil> not liking the 20mph winds on the ground :)
[14:25] <hibby> BrainDamage: life's a bitshifter.
[14:26] <fsphil> it all gets shifted of the end
[14:26] <daveake> Just got a call from the garage ... chase car is in bits and they can't put it back together 'cos a part (master+slave cylinder) is leaking and Peugeot don't make them any more ...
[14:26] <daveake> Fortunately we have 3 cars in the family so that's not going to stop me :)
[14:27] <number10> are you going to chase all the was across the channel - or have predictions changed?
[14:27] <fsphil> my battery holders still haven't been delivered yet, that could hold me up too
[14:29] <Zuph> Tiny balloon computer PCBs are here, and parts are on the way :)
[14:29] <SpeedEvil> Bah - brakes are for wimps!
[14:30] Action: SpeedEvil recently rebuilt calipers on car.
[14:30] LazyLeopard (~irc-clien@chocky.demon.co.uk) left irc: Quit: Bye
[14:33] <costyn> lol @ bitchsifting and online dating
[14:35] <daveake> number10: That's the general idea, if I do it.
[14:35] <daveake> SpeedEvil - this is for the clutch
[14:36] <SpeedEvil> Oh - right.
[14:36] <SpeedEvil> That's significantly more annoying.
[14:36] juxta_ (~Terry@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) left irc: Ping timeout: 255 seconds
[14:36] <daveake> Yep
[14:37] <SpeedEvil> And if you wanted to pull one from scrappy, it's an annoying job to even get it that far.
[14:37] <daveake> Sealed unit ... can't fix ... blah blah .... can't find replacement ... blah blah ...
[14:37] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) left irc: Ping timeout: 252 seconds
[14:37] <daveake> Yep
[14:37] <SpeedEvil> got to basically pull the engine, I guess?
[14:37] <daveake> Pretty much
[14:37] <daveake> The things in bits on their floor right now
[14:38] <SpeedEvil> Looking like curtains?
[14:38] <daveake> Changing the clutch is an 8 hour job
[14:38] <daveake> Would curtains help? :)
[14:38] <SpeedEvil> :)
[14:40] <number10> keep the jokes comming daveake - I really did laugh on the balloon inflation one the other night :)
[14:40] <SpeedEvil> Cars are annoying.
[14:40] <fsphil> I had to replace the engine in my clio, the timing belt snapped and broke stuff
[14:55] <daveake> I did that to my wife's Corsa ages ago ... revved it near the limiter (not something she ever does...) and the cambelt came off and noise ensued. Then it went very quiet. Design fault in the cambelt tensioner so Vauxhall paid for most of it.
[14:55] <Laurenceb> what reg corsa?
[14:56] <zyp> timing belt snapped in my car one time during a long distance trip
[14:56] <zyp> thankfully it was good as new again with a new belt
[15:00] <Laurenceb> http://visual6502.org/JSSim/
[15:02] <daveake> L, GSi model ... engine (mis)designed by Lotus
[15:04] NigelMoby (~nigel@cpc5-cdif13-2-0-cust232.5-1.cable.virginmedia.com) joined #highaltitude.
[15:04] <NigelMoby> afternoon
[15:04] <Laurenceb> ah
[15:04] <Laurenceb> yeah the GM engines are way better
[15:12] <NigelMoby> hmm
[15:13] <NigelMoby> they're extending the x37b mission.
[15:19] <WillDuckworth> hey NigelMoby - any thoughts on my alternative pico balloon idea?!?!? ;-]
[15:20] <NigelMoby> hey dude, run it by me again, my brain is not awake yet!
[15:22] <WillDuckworth> extra thick rubber jonny special ;)
[15:22] <NigelMoby> Haha .. hmm could be interesting.
[15:23] <Laurenceb> http://www.youtube.com/watch?v=fz86g-S3OJI
[15:25] <NigelMoby> pmsl Laurence
[15:30] SamSilver (2985f474@gateway/web/freenode/ip.41.133.244.116) left irc: Quit: Page closed
[15:33] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) joined #highaltitude.
[15:36] daveake (d51f0b5d@gateway/web/freenode/ip.213.31.11.93) left irc: Ping timeout: 265 seconds
[15:41] number10 (d42c14ce@gateway/web/freenode/ip.212.44.20.206) left irc: Quit: Page closed
[15:49] Jasperw (~jasperw@2001:470:1f08:1caf::2) joined #highaltitude.
[16:05] UpuWork (~Upu@smtp.nevis.co.uk) left irc: Ping timeout: 255 seconds
[16:06] UpuWork (~Upu@82-69-31-90.dsl.in-addr.zen.co.uk) joined #highaltitude.
[16:12] UpuWork (~Upu@82-69-31-90.dsl.in-addr.zen.co.uk) left irc: Ping timeout: 244 seconds
[16:12] UpuWork (~Upu@smtp.nevis.co.uk) joined #highaltitude.
[16:14] NigeyS (~nigel@cpc5-cdif13-2-0-cust232.5-1.cable.virginmedia.com) joined #highaltitude.
[16:25] UpuWork (~Upu@smtp.nevis.co.uk) left irc: Ping timeout: 244 seconds
[16:41] nosebleedKT (~mixio@ppp089210118110.dsl.hol.gr) joined #highaltitude.
[16:56] WillDuckworth (c2498332@gateway/web/freenode/ip.194.73.131.50) left irc: Quit: Page closed
[17:09] SamSilver (2985f474@gateway/web/freenode/ip.41.133.244.116) joined #highaltitude.
[17:11] gonzo_ (~gonzo_@host-2-99-33-142.as13285.net) left irc: Read error: Connection reset by peer
[17:12] gonzo_ (~gonzo_@host-2-99-33-142.as13285.net) joined #highaltitude.
[17:15] number10 (568eafbe@gateway/web/freenode/ip.86.142.175.190) joined #highaltitude.
[17:23] Nick change: SamSilver -> SamSilver_
[17:32] DrLuke (~Im@p5B15C202.dip.t-dialin.net) left irc: Ping timeout: 252 seconds
[17:54] jonquark (jonl@nat/ibm/x-jolmausbnvyccyoo) left irc: Remote host closed the connection
[17:55] <Zuph> yes
[17:55] <Zuph> damnit all
[17:55] <NigeyS> ?
[17:55] <Zuph> stupid laptop trackpad
[17:56] <NigeyS> lol not getting on to well with that trackpad are you Brad :p
[17:57] <Zuph> I tell it, "Disable Trackpad while typing," but does it listen? No!
[18:01] <NigeyS> oh dear :/
[18:24] chembrow (~chris@188-221-15-153.zone12.bethere.co.uk) joined #highaltitude.
[18:27] <chembrow> evening
[18:28] <NigeyS> hey chembrow
[18:29] <chembrow> hi NigeyS
[18:47] fsphil-laptop (~phil@2001:8b0:34:1:219:d2ff:fe09:a6b9) joined #highaltitude.
[18:47] Jessica_Lily (~textual@cpc2-with5-2-0-cust341.1-4.cable.virginmedia.com) left irc: Quit: Textual IRC Client: http://www.textualapp.com/
[18:49] griffonbot (~griffonbo@kraken.habhub.org) left irc: Remote host closed the connection
[18:50] NigelMoby (~nigel@cpc5-cdif13-2-0-cust232.5-1.cable.virginmedia.com) left irc: Ping timeout: 248 seconds
[18:55] Jessica_Lily (~textual@cpc2-with5-2-0-cust341.1-4.cable.virginmedia.com) joined #highaltitude.
[19:20] David_g7waw (5698c015@gateway/web/freenode/ip.86.152.192.21) joined #highaltitude.
[19:21] DrLuke (~Im@p5B15ACCE.dip.t-dialin.net) joined #highaltitude.
[19:38] GW8RAK (~chatzilla@host-92-23-109-64.as13285.net) joined #highaltitude.
[19:44] daveake (~daveake@daveake.plus.com) joined #highaltitude.
[19:44] niftylettuce (u2733@gateway/web/irccloud.com/x-xyxryrwojwelpwmf) left irc: Excess Flood
[19:44] <number10> check list - baloon - payload radio yagi pole ... and passport
[19:46] <daveake> lol
[19:51] niftylettuce (u2733@gateway/web/irccloud.com/x-hwngimhsczvfjfjt) joined #highaltitude.
[19:57] chembrow_ (~chris@188-221-15-153.zone12.bethere.co.uk) joined #highaltitude.
[20:01] chembrow (~chris@188-221-15-153.zone12.bethere.co.uk) left irc: Ping timeout: 252 seconds
[20:09] Paradoxial (~Paradoxia@pool-108-28-22-94.washdc.fios.verizon.net) joined #highaltitude.
[20:24] MoALTz (~no@host-92-8-233-235.as43234.net) joined #highaltitude.
[20:32] Nick change: SAIDias -> W0OTM
[21:15] Laurenceb_ (~Laurence@host86-174-22-129.range86-174.btcentralplus.com) joined #highaltitude.
[21:15] <Laurenceb_> sup
[21:16] juxta_ (~Terry@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) joined #highaltitude.
[21:17] Nick change: chembrow_ -> chembrow
[21:17] <chembrow> Hi Laurenceb_
[21:21] <SpeedEvil> hey
[21:23] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) left irc: Ping timeout: 240 seconds
[21:24] GW8RAK (~chatzilla@host-92-23-109-64.as13285.net) left irc: Remote host closed the connection
[21:27] mikewintermute (~mikewinte@188-223-213-21.zone14.bethere.co.uk) joined #highaltitude.
[21:31] nosebleedKT (~mixio@ppp089210118110.dsl.hol.gr) left irc: Quit: If you run you only gonna die tired
[21:31] andrew_apex (~chatzilla@188-220-169-100.zone11.bethere.co.uk) joined #highaltitude.
[21:41] Lunar_Lander (~kevingd@p54A06287.dip.t-dialin.net) joined #highaltitude.
[21:43] David_g7waw (5698c015@gateway/web/freenode/ip.86.152.192.21) left irc:
[21:43] mikewintermute (~mikewinte@188-223-213-21.zone14.bethere.co.uk) left irc: Quit: mikewintermute
[21:54] juxta_ (~Terry@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) left irc: Ping timeout: 255 seconds
[21:56] daveake (~daveake@daveake.plus.com) left irc: Read error: Connection reset by peer
[22:01] Dan-K2VOL1 (~Adium@74-143-44-42.static.insightbb.com) joined #highaltitude.
[22:04] chembrow (~chris@188-221-15-153.zone12.bethere.co.uk) left irc: Remote host closed the connection
[22:05] Dan-K2VOL (~Adium@74-143-44-42.static.insightbb.com) left irc: Ping timeout: 258 seconds
[22:08] Dan-K2VOL1 (~Adium@74-143-44-42.static.insightbb.com) left irc: Quit: Leaving.
[22:17] wolfspraul (~wolfsprau@221.220.184.78) left irc: Quit: Lost terminal
[22:18] juxta_ (~Terry@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) joined #highaltitude.
[22:18] daveake (d49f57d3@gateway/web/freenode/ip.212.159.87.211) joined #highaltitude.
[22:19] Wil5on (~Wil5on@compsci.adl/eternalpresident/wil5on) joined #highaltitude.
[22:21] LazyLeopard (~irc-clien@chocky.demon.co.uk) joined #highaltitude.
[22:38] Lunar_Lander (~kevingd@p54A06287.dip.t-dialin.net) left irc: Quit: Leaving.
[22:41] MoALTz (~no@host-92-8-233-235.as43234.net) left irc: Quit: .#
[22:44] daveake (d49f57d3@gateway/web/freenode/ip.212.159.87.211) left irc: Quit: Page closed
[22:46] Lunar_Lander (~kevingd@p54A06287.dip.t-dialin.net) joined #highaltitude.
[22:55] number10 (568eafbe@gateway/web/freenode/ip.86.142.175.190) left irc: Quit: Page closed
[23:03] juxta_ (~Terry@ppp203-122-193-94.static.internode.on.net) left irc: Quit: Leaving
[23:07] LazyLeopard (~irc-clien@chocky.demon.co.uk) left irc: Quit: Bye
[23:32] chris_99 (~chris_99@unaffiliated/chris-99/x-3062929) left irc: Quit: Leaving
[23:44] Laurenceb_ (~Laurence@host86-174-22-129.range86-174.btcentralplus.com) left irc: Ping timeout: 248 seconds
[00:00] --- Fri Dec 2 2011